Relația dintre activitatea fizică și alimentație

Distribuie

Activitatea fizică este esențială pentru menținerea sănătății organismului uman. Toate persoanele care au o activitate fizică susținută se bucură de o stare de sănătate mai bună și de longevitate. Sportul este benefic din mai mult motive:

• ține greutatea sub control, prevenind obezitatea, o mare problemă a zilelor noastre. Exercițiile fizice duc la diminuarea depozitelor de grăsimi din corp, ca rezultat al capacității mușchilor de a utiliza lipidele ca sursă de energie,

• exercițiile fizice întăresc imunitatea, măresc vasodilatația care astfel va asigura un aport sangvin mai bun, prin urmare creierul va funcționa optim, riscul bolilor psihice fiind scăzut iar memoria persoanei care practică exerciții va fi la un nivel ridicat,

• circulația se ameliorează și duce la creștrea vaselor capilare ce irigă țesuturile, ceea ce va permite celulelor să extragă mai ușor oxigenul și substanțele nutritive,

• vasodilatația asigură si o bună oxigenare a inimii, crește volumul sistolic, împiedicând sau reducând riscurile de infarct ori alte boli ale inimii,

• sportul va îmbunătății tranzitul intestinal,

• îmbunătățește sistemul respirator prin asigurarea unui aport constant și suficient de oxigen,

• insomnia este tratată prin sport sau mișcări fizice, deoarece insomnia înseamnă si un aport de oxigen insuficient. Însa dacă este produsa o vasodilatație și un aport suficient de oxigen atunci se va îmbunătăți confortul deoarece prin acest aport de oxigen se va asigura un somn odihnitor,

• practicarea exercițiilor fizice va reduce îmbătrânirea la nivelul pielii prin menținerea unui tonus muscular și a unei tonicități adecvate, iar oasele , cartilajele, tendoanele și articulațiile beneficiază în urma exercițiilor fizice prin extensia regulată a mușchilor, a capsulelor articulare și a ligamentelor,

• sportul va întruni la un loc mai multe persoane si va da posibilitatea unei relaționări sociale sănătoase care aduce un plus de confort psihologic.

Prin practicarea exercițiilor fizice se realizează călirea organismului și păstrarea stării de sănătate fizică și psihică.

Alimentația înaintea efortului fizic este esențială. Corelația dintre alimentație și performanța sportivă este una valabilă în ambele sensuri: o nutriție corectă poate îmbunătăți randamentul sportiv, iar greșelile de alimentație pot duce la un platou sau chiar o scădere a performanței.

Alimentația și sportul se interacționează reciproc, formând o unitate inseparabilă, fiind premisa unei vieți sănătoase. Antrenamentul pe stomacul gol va scădea eficiența acestuia, datorită hipoglicemiei și a oboselii rapid instaurate. Dieta recomandată unui sportiv nu este foarte departe de regimul alimentar echilibrat necesar pentru menținerea stării de sănătate a oricărei persoane. Proporția optimă între proteine, lipide și glucide este de 1:1:4.

Glucidele favorizează depunerea de glicogen în mușchi și ficat, fiind recomandate activităților fizice de durată. Proteinele sunt o sursă importantă de creatină ce favorizează contracția musculară amplă, rapidă, dar pe durate scurte.

Un alt lucru important atunci când faci sport este acoperirea nevoilor de lichide, săruri minerale și vitamine. Sărurile minerale și oligoelementele sunt necesare în cazul efortului fizic prelungit sau atunci când temperatura este ridicată. În afara de apă, se recomandă ingerarea sucurilor de legume și fructe.

Se recomandă ca micul dejun să fie substanțial, dar nu încărcat, prânzul să conțină alimente concentrate ușor digerabile și mici ca volum, iar masa de seară să fie mai consistentă. De asemenea, se recomandă ca mesele să fie consumate cu cel puțin trei, patru ore înainte de exercițiile fizice.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *