Istoria și semnificația mărcilor auto – BMW

Distribuie

BMW este una dintre cele mai importante companii producătoare de automobile, din întreaga lume. Denumirea companiei vine de la Bayerische Motoren Werke, ceea ce în limba română înseamnă Uzina Bavareză de Motoare SA.

Înființată în anul 1916, compania a produs inițial motoare de avioane. Practic, în primii 7 ani de existență uzina era compusă din 3 companii diferite și prouce motorul de avion BMW IIIa. Abia din 1923 s-a început producția de motociclete și mașini, care a evoluat constant până în prezent.

Este adevărat că au existat și momente de cumpănă, cum ar fi al doilea război mondial sau anii 1959-1968, când compania a pierdut foarte mulți bani și a ajuns chiar și în situația de a se apropia de faliment. Totuși, timpul a fost de partea producătorului german iar între 1968 și 1979 au apărut câteva dintre cele mai iubite mașini din lume, printre care și Seria 3, Seria 5 și Seria 7.

Ce semnifică logoul companiei?

Dacă numele vine de la Bayerische Motoren Werke, sigla are o strânsă legătură cu steagul Bavariei. De asemenea, cele patru secțiuni ale siglei reprezintă o elice de aeronavă. Chiar dacă BMW nu mai produce aeronave, sigla rămâne să amintească de origini.

Ce lucruri interesante merită amintite despre BMW?

De-a lungul timpului, compania a reușit să dezvolte o mulțime de lucruri care mai de care mai interesante. Printre acestea se numără și următoarele:

  • Brandul german produce È™i automobilele Mini È™i Rolles Royce, modele asociate adeseori cu luxul. Nu că modelele standard ale nemÈ›ilor nu ar transmite ideea de lux, însă este un lux ceva mai comun.
  • Primul automobil produs de brandul german s-a numit BMW Dixi È™i a apărut pentru prima dată în 1928. Un an mai târziu s-a renunÈ›at la denumire, iar maÈ™ina a căpătat numele de BMW 3/15 DA-2.

Au existat momente în care BMW a fost foarte aproape să fie preluat de Mercedes. În 1959, atunci când problemele financiare ale companiei erau uriașe, Daimler-Benz a încercat să preia fabrica bavareză, însă angajații BMW s-au opus. Din acel moment, rivalitatea dintre cele două branduri a crescut în mod constant.

  • Prima maÈ™ină electrică produsă de bavarezi a apărut în 1972. Chiar dacă nebunia maÈ™inilor electrice a început abia de câțiva ani, primul automobil 100% electric produs de BMW a apărut încă din 1972. Nu a fost un succes în acea perioadă, în condiÈ›iile în care era scump È™i inedit. ÃŽn plus, bateria era una foarte slabă, rezistând doar 20 de minute. TotuÈ™i, a fost un început cât se poate de interesant.
  • An de an, pe porÈ›ile companiei germane ies peste 1 milion de maÈ™ini. Toate modelele BMW sunt extrem de iubite în rândul celor care apreciază un motor de calitate, motiv pentru care în ciuda costului ceva mai mare decât al altor branduri, acest producător reuÈ™eÈ™te să vândă foarte mult.
  • Tratatul de la Versailles a fost cel care a dus la decizia acÈ›ionarilor BMW să producă maÈ™ini. După adoptarea acestui tratat, companiile din Germania nu mai aveau voie să producă avioane sau motoare de avioane. Pentru a rămâne pe piață, cei de la BMW au luat hotărârea de a se reorienta, iar succesul se vede È™i astăzi pe străzile din întreaga lume.

Cu siguranță, brandul bavarez este bine întipărit în inimile iubitorilor de mașini și are cu ce se lăuda: zeci de modele extrem de rezistente și puternice, un design ușor de recunoscut chiar și de la distanță și o perseverență constantă asociată adeseori cu calitatea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *