Xiaomi lansează primul său white paper în privința proprietății intelectuale, obținând peste 29.000 de brevete la nivel global

Distribuie

București, ROMÂNIA, 15 decembrie 2022 – Xiaomi Corporation (“Xiaomi” sau “Grupul”; indice bursier: 1810), companie de electronice de larg consum și producție inteligentă cu telefoane inteligente și hardware inteligent conectate printr-o platformă Internet of Things (IoT), a lansat un white paper în privința proprietății intelectuale. Documentul prezintă realizările Xiaomi în privința proprietății intelectuale și capacitățile de inovare tehnologică. În prezent, Xiaomi activează în 12 domenii tehnologice de cercetare și dezvoltare, inclusiv tehnologia de comunicații mobile 5G, big data, cloud computing și inteligență artificială, ajungând la 98 de sub-segmente. Inovația tehnologică face parte din cultura globală Xiaomi, drepturile de proprietate intelectuală oferind sprijinul și protecția pentru continuarea acesteia într-un mod eficient.

Xiaomi are realizări substanțiale în privința proprietății intelectuale din aceste domenii. Începând cu 30 septembrie 2021, Grupul s-a clasat pe locul 13 la nivel mondial în aria brevetelor autodeclarate 5G. Până la 30 septembrie 2022, Xiaomi a obținut peste 29.000 de brevete la nivel global, acoperind peste 60 de țări și regiuni.

Wang Xiang, partener și președinte al Xiaomi Corporation, a prezentat pentru prima dată avantajele aduse de proprietatea intelectuală grupului. El a declarat că Xiaomi se dedică să le ofere utilizatorilor inovații tehnologice, respectând drepturile de proprietate intelectuală și oferind soluții diversificate pentru soluționarea litigiilor de proprietate intelectuală. Compania urmărește realizarea unor parteneriate prin care proprietatea intelectuală să fie sustenabilă, de durată și aducă câștiguri tuturor părților, iar, în cele din urmă, să promoveze includerea tehnologiei în beneficiul unei comunități mai largi.

Documentul arată mediul diversificat și complex al proprietății intelectuale cu care se confruntă companiile din China cu ambiții globale. Răspunzând în mod activ proceselor, semnalând deschiderea către cooperare și străduindu-se să urmărească o strategie multilaterală prin care toate părțile implicate să aibă de cîștigat, Xiaomi a reușit să își extindă amprenta globală. De-a lungul anilor, Xiaomi a aplicat la scară largă practicile referitoare la proprietatea intelectuală pentru a stimula dezvoltarea afacerilor și dezvoltarea tehnologică.

Ca răspuns la cerințele consumatorilor, Xiaomi face tot posibilul pentru a colabora cu parteneri globali de afaceri pentru a promova incluziunea tehnologică cu drepturile de proprietate intelectuală, scopul final fiind acela de a oferi mai multă putere comunității extinse și de a permite tuturor să se bucure de o viață mai bună prin intermediul tehnologiei.

Proprietatea intelectuală Xiaomi duce la inovație în afaceri

După 12 ani de dezvoltare prin strategia sa de bază “Smartphone x AIoT”, Xiaomi și-a extins amprenta în peste 100 de piețe din întreaga lume. Afacerile companiei se întind pe segmentele telefoanelor inteligente, televizoareor inteligente, electrocasnicelor mari inteligente, articolelor purtabile și serviciilor de internet. Eforturile de cercetare și dezvoltare ale companiei au fost demonstrate în domenii precum sistemul de operare pentru smartphone-uri, imagistică, încărcare, sistemul de operare smart TV, Inteligență Artificială, etc.

Luând ca exemplu sistemul de operare MIUI, protecția puternică a brevetului are rolul de a sprijini inovarea continuă a acestuia. Până la 30 septembrie 2022, Xiaomi a ajuns la peste 7.700 de brevete la nivel mondial în cee ace privește sistemul de operare MIUI și funcțiile software. De asemenea, Grupul deține peste 700 de brevete în tehnologia de încărcare a telefoanelor inteligente, incluzând, dar fără a se limita, arhitectura circuitului de bază, managementul siguranței și optimizarea transmisiei.

Protecția prin brevet promovează inovația inerentă în tehnologia imagistică a telefoanelor Xiaomi. Începând cu 30 septembrie 2022, Xiaomi deține peste 1.000 de brevete pentru tehnologia imagistică la nivel mondial. Pe lângă îmbunătățirea experienței utilizatorilor de smartphone-uri Xiaomi, compania s-a străduit să își extindă și portofoliul de brevete 5G. Până la sfârșitul lunii septembrie 2021, Xiaomi s-a clasat pe locul 113 în familia brevetelor autodeclarate 5G. La finalul lunii septembrie 2022, Xiaomi a condus și a participat la formularea a peste 260 de standard naționale, industriale și de grup, iar capabilitățile sale tehnice au fost recunoscute de industrie.

Sistemul proprietății intelectuale Xiaomi a dus la dezvoltarea unei arii ample de scenarii de utlizare a ecosistemului său smart living. În prezent, Grupul deține peste 1.200 de brevete globale relaționate cu Inteligența Artificială. Tehnologia AI Xiaomi în privința reducerii nivelului de zgomot a fost aplicată la peste 60 de produse și a dus la creșterea afacerii companiei.

Xiaomi și-a luat angajamentul de a oferi “Tehnologie pentru Bine”. Impulsionat de capabilitățile tehnologice ale Grupului, Xiaomi a dezvoltat treptat funcții de accesibilitate în sistemul său de operare MIUI. Spre exemplu, tehnologia haptică Xiaomi, recunoașterea sunetului ambiental și tehnologia text-to-speech sunt concepute pentru utilizatorii cu deficiențe de vedere, de auz, respectiv, de vorbire, permițându-le acestora să se bucure de comoditate prin intermediul tehnologiei.

 

Proprietatea intelectuală consolidează ambițiile globale Xiaomi

În 2013, sistemul de proprietate intelectuală Xiaomi era într-un stadiu incipient și se concentra asupra protejării tehnologiei auto-dezvoltate și pe brevetarea hardware-ului și sistemului de operare MIUI. Concentrându-se asupra Chinei continentale, Grupul și-a început și incursiunea pe piețele externe, cum ar fi Europa. Pe măsură ce afacerea cu telefoane inteligente a Grupului s-a dezvoltat rapid, a atras atenția titularilor de brevete din întreaga lume.

Între 2014 și 2019, Xiaomi și-a accelerat creșterea din piețele externe. Xiaomi a intrat mai întâi în India și în piețele din Asia de Sud-Est, iar apoi a trecut treptat la piețele din Europa și America Latină. Drepturile de proprietate intelectuală Xiaomi au crescut rapid în toată această perioadă, ajungând la peste 2.000 de aplicații de brevete globale. Din 2015 încoace, media anuală a aplicațiilor pentru brevete globale a fost de aproximativ 6.000.

În tot acest timp, Xiaomi a întâmpinat dispute complexe referitoare la proprietatea intelectuală. La doar cinci luni după ce a intrat pe piața telefoanelor inteligente din India, în iulie 2014, Grupul s-a confruntat cu un proces de brevet cu furnizorul global de tehnologie a informației și comunicațiilor, Ericsson. După 5 ani în instanță, Xiaomi și Ericsson au soluționat în cele din urmă disputa pe cale amiabilă, în septembrie 2019.

În ceea ce privește acuzațiile BlueSpike, entitate nepracticantă, referitoare la încălcarea drepturilor de brevet asupra mai multor modele de telefoane inteligente, în 2013, procesul s-a încheiat după ce BlueSpike și-a retras plăngerea. Acest lucru reflectă modul în care drepturile de proprietate intelectuală ale Xiaomi protejează eforturile de dezvoltare ale afacerilor. De asemenea, Xiaomi și-a asigurat hotărâri legale împotriva Sisvel, IPCom și altora, contribuind la stabilirea principiului FRAND (“Fair, Reasonable and Non-Discriminatory” – „Echitabil, rezonabil și nediscriminatoriu”) din domeniul proprietății intelectuale globale.

Prin diferite mijloace, cum ar fi achiziția, licențierea încrucișată și transferul de brevete, Xiaomi a acumulat realizări semnificative în materie de brevete. În 2016, Xiaomi și Microsoft și-au extins parteneriatul global. Xiaomi a făcut progrese remarcabile în globalizarea proprietății intelectuale din 2020 și a acumulat realizări substanțiale în acest domeniu. Până la sfârșitul lunii septembrie 2022, Xiaomi a obținut peste 29.000 de brevete în întreaga lume, acoperind mai mult de 60 de țări și regiuni.

Despre Xiaomi Corporation

Xiaomi Corporation a fost fondată în aprilie 2010 și listată pe tabloul principal al Bursei de valori din Hong Kong la 9 iulie 2018 (1810.HK). Xiaomi este o companie de internet, telefoane inteligente și hardware inteligent, conectate printr-o platformă IoT. Punând accent deopotrivă pe inovație și calitate, Xiaomi este preocupată constant ca utilizatorii săi să se bucure de o experiență de înaltă calitate și totodată pune accent pe eficiența operațională. Compania construiește fără încetare produse uimitoare, cu prețuri juste, pentru a le permite tuturor oamenilor să se bucure de o viață mai bună prin intermediul unei tehnologii inovatoare.

Xiaomi este unul din cele mai mari mari branduri de telefoane inteligente la nivel mondial. Cota de piață a companiei în ceea ce privește livrările de smartphone-uri s-a clasat pe locul 3 la nivel global în al doilea trimestru din 2022. Compania a creat cea mai mare platformă AIoT (AI+IoT) pentru utilizatorii săi, cu 558 de milioane de dispozitive inteligente conectate la această platformă, în afară de telefoane și laptopuri, la data de 30 iunie 2022. Produsele Xiaomi sunt prezente în peste 100 de piețe din întreaga lume. În august 2022, compania a fost listată pentru al patrulea an la rând în topul Fortune Global 500, urcând pe poziția 266, cu 72 de locuri mai sus față de 2021.

Xiaomi face parte din Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index și Hang Seng China 50 Index.

Pentru mai multe informații despre Xiaomi, vizitează: http://blog.mi.com/en/

Urmărește update-urile despre Xiaomi România pe Facebook, Instagram, Youtube.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *