De ce Tesla este cea mai valoroasă marcă auto a momentului?

Distribuie

Recent, compania condusă de Elon Musk a devenit cel de-al 4-lea producător al lumii în ceea ce privește valoarea de piață. Este depășită de Toyota, Volkswagen și Daimler AG și a depășit branduri cu istorie precum BMW sau GM.

În ciuda faptului că este pe locul 4 în ceea ce privește valoarea de piață, foarte mulți oameni o consideră a fi cea mai valoroasă marcă auto a momentului.

Care este motivul pentru care Tesla este considerată atât de valoroasă și are o creștere atât de rapidă?

Tesla Motors este una dintre cele mai tinere companii care produc automobile, fiind înființată în anul 2003. Inițial, finanțatorii și cei care au decis soarta companiei au fost Martin Eberhard și Marc Tarpenning, însă după venirea lui Elon Musk la conducere lucrurile s-au schimbat. Acesta a urmărit îndeaproape producția modelului Roadster și a investit 7.5 milioane de dolari, bani personali cu scopul de a transforma Tesla într-un producător care poate să livreze mașini electrice pentru orice om.

În doar 15 ani, compania a evoluat extrem de mult  și într-o oarecare măsură și-a atins scopul, chiar dacă mașinile Tesla nu sunt chiar atât de ieftine precum și-ar fi dorit Musk.

De-a lungul celor 15 ani s-au conturat o mulțime de motive pentru care Tesla este cel mai valoros brand din industria auto:

  • Produce maÈ™ini 100% electrice care dau tonul atunci când vine vorba despre tehnologie. DeÈ™i au apărut numeroase maÈ™ini electrice în ultimii ani, cele mai performante tehnologii vin de la inginerii Tesla.
  • ÃŽntreaga echipă Tesla are o viziune foarte bună. Modul în care au evoluat demonstrează asta. Viziunea s-a bazat întotdeauna pe monopol, motiv pentru care începutul a constat în construcÈ›ia unei maÈ™ini electrice sport, destinate unei mici categorii de oameni. Ulterior produsele Tesla s-au extins.
  • Echipa din spatele maÈ™inilor este foarte bine pregătită, în frunte cu Elon Musk – un om cu o viziune incredibilă care a creat PayPal înainte de a investi în acest proect.
  • Tesla își asumă toÈ›i paÈ™ii, începând cu construcÈ›ia maÈ™inilor È™i terminând cu distribuÈ›ia lor. Dacă alÈ›i producători externalizează partea de distribuÈ›ie, cei de la Tesla se asigură că maÈ™inile ajung la consumatori direct din mâinile lor.
  • MaÈ™inile sunt construite în aÈ™a fel încât să fie rezistente. Se acordă o atenÈ›ie sporită rezistenÈ›ei iar maÈ™inile Tesla se remarcă prin rezistență È™i siguranță.

Pe lângă mașinile de foarte bună calitate pe care le produc, cei de la Tesla își însușesc în totalitate lupta împotriva consumului de energie poluantă, motiv pentru care comercializează și acoperișuri solare și diverse sisteme de stocare a energiei.

Cum arată viitorul pentru Tesla?

Tocmai viitorul este cel care îi dă cea mai mare valoare brandului. Inginerii companiei lucrează intens pentru a implementa inteligența artificială pe mașinile pe care le produc, în așa fel încât să lanseze cât mai curând modelele 100% autonome.

Este adevărat că modelul X, S sau Y au foarte multe elemente autonome, însă se dorește dezvoltarea unei mașini care să nu mai aibă nevoie absolut deloc de intervenția umană.

De asemenea, se lucrează pentru construcția unui model care să poată fi încărcat solar, iar baza de studiu este chiar acoperișul solar pe care compania americană deja îl comercializează.

Tesla este, așadar, un brand care inovează și reușește să se evidențieze pe piața vehiculelor și dispozitivelor care consumă energie verde. Este brandul viitorului pentru simplul fapt ca este primul brand care s-a focusat 100% pe energie verde și a reușit să pătrundă în conștiința maselor drept cel mai bun producător de mașini electrice.

, ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *